Partners

ParnasSys
We vinden het van groot belang om de ontwikkeling van de kinderen nauwlettend in de gaten te houden. Dit gebeurt door middel van:

• Observaties
  • Methode gebonden toetsen
  • Toetsen uit het leerlingvolgsysteem

Citotoetsen
Op het gebied van rekenen, lezen en spelling worden de vorderingen van de kinderen gedurende hun hele schoolloopbaan bijgehouden door middel van Citotoetsen, die twee maal per jaar worden afgenomen. Deze toetsen uit het leerlingvolgsysteem geven aan hoe een kind presteert ten opzichte van leeftijdgenoten en ten opzichte van zichzelf en of er voldoende individuele ontwikkeling is.

Met behulp van deze toetsgegevens, observaties en leerlingbesprekingen kan de school beslissingen nemen ten aanzien van de voortgang van het onderwijsaanbod aan het kind.

Parro

Alle teamleden van de Anne de Vriesschool communiceren met ouders via de app: Parro. Parro is een app voor op uw mobiel of tablet en is gratis te downloaden in de Google Playstore of de Appstore. Er kan via de app gecommuniceerd worden met ouders en er zijn mogelijkheden om rapportgesprekken in te plannen.

Om in te loggen heeft u een koppelcode nodig. Heeft u nog geen koppelcode, is hij verlopen of bent u hem kwijt? Vraag of e‑mail de leerkracht van uw kind voor een nieuwe. Let op: u moet een koppelcode aanvragen voor elke groep waarin u een kind heeft zitten. U kunt dus aan meerdere groepen gekoppeld worden.

Welstad

Fijn en veilig opgroeien

In de gemeente Stadskanaal vinden we het belangrijk dat kinderen en jongeren veilig opgroeien en de ruimte hebben om zichzelf te ontwikkelen. Soms hebben kinderen en jongeren daar – naast ondersteuning door ouders, verzorgers of school – extra hulp bij nodig.

Hoe helpen wij jou?

Welstad is er voor alle kinderen en jongeren tot 23 jaar. Of je nu behoefte hebt aan een gesprek, hulp wilt bij een probleem op school of thuis, wilt ontdekken welke sport bij je past of sterker in je schoenen wilt staan; onze buurtwerkers, gezinscoaches en jeugdmaatschappelijk werkers helpen je graag. Ook ouders en/of verzorgers kunnen bij ons terecht voor ondersteuning en advies. Bij het zoeken naar een oplossing of antwoord werken we soms samen met het Centrum Jeugd Gezin en Veiligheid (CJGV).

Daarnaast kunnen we ook nog ondersteuning bieden op de volgende thema’s:

– Jonge mantelzorgers
– Voorlichting, trainingen en activiteiten
– Jeugdfonds Sport & Cultuur
– Stichting Leergeld

Wil je hier meer over weten? Ga dan naar de pagina ‘Jeugd en jongeren’ op www.welstad.nl

BSO Partou

In de wijk Parkwijk vind je onze buitenschoolse opvang aan de Margrietlaan in Stadskanaal. Onze locatie is gevestigd in een apart lokaal (voorheen het Wijk Gebouw van de Wijkraad), aangrenzend aan de Anne de Vriesschool. Dat is fijn en vertrouwd voor je kind. Nog een bijkomend voordeel: we maken ook gebruik van het speelveld, het schoolplein én het gymlokaal van de school. “Tikkie, jij bent ‘m.” En binnen? Binnen bouwen we met Lego, dansen we op muziek of chillen we met een fijn boek.

Zodra de schoolbel gaat, staan onze medewerkers klaar om de jongste kinderen mee te nemen naar het bso-lokaal. De oudere kinderen kunnen vanuit hun klas binnendoor naar de bso.

We vangen we alleen kinderen op van de Anne de Vriesschool.

Bso Margrietlaan 1a Stadskanaal | Partou

BSO Partou